Suscasty #06 Jaki impact społeczny i środowiskowy ma „na tacy” McDonald’s? Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Jakub Strutyński, McDonald’s Polska.
Tym razem nasze rozważania o zrównoważonym rozwoju prowadziłyśmy w restauracji i to takiej, którą zna każdy, bo McDonald’s to największa sieć restauracji szybkiej obsługi na świecie, wpisana w krajobraz każdego miejsca. W Polsce sieć liczy już ponad 500 restauracji, które prowadzi 90 Przedsiębiorców, związanych z siecią na minimum 20 lat czyli dłużej niż statystyczne polskie małżeństwo. Wiedziałyśmy, że to będzie i pasjonujący, ale również trudny dla nas odcinek #SUSCASTÓW. Dlaczego? Po pierwsze, trudno wyjść z butów gościa akurat tej restauracji, kto ma inaczej ręka w górę!?
Z drugiej strony „case” McDonald’s może być uznana za raj dla „zielonego kołnierzyka”, bo trudno znaleźć miejsce, w którym jak w soczewce skupiają się tematy, którymi należy w zrównoważony sposób zarządzić. Bo znajdziemy tutaj i wołowinę (fundament menu), i frytki i słodzone napoje, ale również dyskusyjne (a może nie, bo bardzo zdrowe) lubiące wodę awokado, dużo opakowań jednorazowych (ale jednak traktowanych przez sieć jako „złoto”), no i kalorie, bo z tej restauracji trudno nie wyjść sytym, zwłaszcza jeśli nasz wybór padnie na kultową kanapkę Drwala. Jak zarządzić tym impactem mając takie tematy „na tacy”?